روزنامه نگار اينترنت

مطالب کوتاه و خواندنی برای آن ها که وقت زیادی ندارند

توصیه‌هایی برای سحری و افطار
ساعت ۳:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٥/۳۱  

توصیه می‌شود در برنامه سحری روزه‌داران از یک برنامه غذایی کامل و مناسب که حاوی پروتئین کافی، کربوهیدرات و چربی متناسب باشد استفاده کند؛ یعنی برنامه غذایی سحر بهتر است شبیه یک وعده غذایی ناهار باشد.

بهتر است در وعده غذایی سحر از خوردن غذاها چرب و خشک مانند کوکوسبزی و کوکو سیب‌زمینی، کتلت، گوشت‌های سرخ شده، ماهی سرخ شده، فست فودها، کالباس، سوسیس، غذاهای ادویه‌دار و انواع سس‌ها پرهیز شود که این غذاها باعث عطش زیاد، احساس ترش کردن و سوزش معده در طول روز می‌شوند.

بهترین برنامه غذایی در وعده سحر غذاهای آب پز و بخارپز، برنج و خورشت‌های کم چرب است که روزه داران لازم است در سحر مایعات مثل آب، چای و آب میوه مصرف کنند.

خوردن زولبیا، بامیه و سایر شیرینی‌ها فایده‌ای جز چاقی، اضافه وزن و ابتلا به افزایش بی‌رویه قند و چربی‌های خون ندارد و توصیه می‌شود از مصرف بی رویه این شیرینی‌ها در برنامه افطاری و پس از افطار پرهیز شود.

منبع


کلمات کلیدی: پزشکی